A héten a reklámosok örvendezve fogadták Geszti Péter visszatérését a reklámszférába kreatív igazgatóként – természetesen én is – úgyhogy gondoltam nézzük át a munkásságát.
A legtöbben zenészként és az X-faktor menoraként ismerik őt és talán sokan nem is tudják, hogy a zenén kívül milyen szakmai sikerekkel rendelkezik. Bevallom zenében nekem a Jazz+Az volt a kedvencem tőle.
De nézzük a szakmai dolgokat…
Dalszövegírás és egy hosszabb kórházi tartózkodás eredménye, hogy elkezdett szövegeket írni, csak úgy gondűzőként, amelyeket Berkes Gábor meglátott és magával vitt, majd dalok is születtek. Innen vezetett az út a reklámok dalszövegeinek megírásához, majd nem csak dalszövegek kerültek ki a keze alól, hanem a rövidke reklámszlogenek és szövegek is. Ennek hatására a a 90-es években egyre jobban kezdte érdekelni a reklám és csinálva tanulni, tanulva csinálni elven egyre jobban bele került a reklámszférába, amelyben akkor rengeteg önkifejezési lehetőség volt, ez inspirálta Gesztit.
Az attitűd, amellyel hatást szeretne gyakorolni az emberekre bármivel, amit csinál – legyen az zene, dalszöveg, reklám vagy későbbi vállalkozásai, mint az ARC vagy a Nemzeti Vágta – meghozta a sikerét. Egyre több felkérést kapott. És társtulajdonos lett az Akció Reklámügynökségben. Innen egyik munka hozta a másikat, amelyhez mindig volt elég mozgósítható energiája.
Ezek után térjünk ki egy kicsit az ARC óriásplakát kiállításra….
1999-2000-ben indult, annak eredményeként, hogy úgy érezte addigra befutott azt a karriert kreatív igazgatóként, amelyet Magyarországon be lehetett. Fatér Barnával és Bakos Gáborral indították a kezdeményezést, azzal a céllal, hogy legyen egy magasabb színvonala a köztéri reklámoknak, hogy ne akármit „kenjenek fel” az óriásplakátokra. Ez a cél végül nem jött létre, de az ARC a szabad és független véleménynyilvánítás eszköze lett. Hatalmas érdeklődés övezte a civil szféra részéről is, így bátran mondhatjuk, hogy összeköti a kommunikációs szakmát, a civil szférát, a művészeti köröket és a nagyvállalatok világát.
2007-ben álmodta meg a Nemzeti Vágta nevű országimázs fesztivált, amely egy nagyszabású lovasverseny a Hősök terén. Amelynek előválogatói az ország egész területén zajlanak.
A kitérők után azonban Geszti úgy látszik nem tudott elszakadni a reklámvilágtól, tavasszal ugyanis új ügynökséget alapított Okego névvel. Az Okego nem egy szokványos ügynökség, hanem „az Okego egy mémépítő vállalat, egy értékközpont, amelyre ebben a zűrzavaros, kaotikus, sokféle értéket tekintve inflálódó időszakban, a bezárkózó magyar kulturális közegben építeni lehet. Segítünk az ügyfeleinknek, hogy beszéljenek róluk, és saját márkákat is szándékozunk építeni. Fapados cég leszünk, ami tudatosan alacsonyan tartja a költségeit, de azon dolgozunk, hogy az ügyfél business-classon utazzon. Az Okego most egy kis cég, de az első pozitív visszajelzések arra engednek következtetni, hogy nagyon hamar megnőhet.„ – mondta a Kreatív interjújában Geszti.
A mém a rekámszakmában, különösen az online világban olyan jelentőséggel bíró fogalom, hogy most a reklámosok foghatják a fejüket, hogy miért nem nekik jutott ez eszükbe.
Kíváncsian várom, hogy mennyire lesz sikeres az Okego és, hogy kik az ügyfelek, akik már eljutottak arra a szintre, hogy nem csak az óriásplakátok és a tv-reklámok hozhatnak sikereket, hanem a kreatÍv ötletek sokkal többet érnek.
Én drukkolok Gesztiéknek és az Okegonak! HAJRÁ HAJRÁ!
„Nekem az a lényeg, hogy valahogy érzelmileg, intellektuálisan tudjak mozgósítani embereket, és erre bármilyen csatornát szívesen használok.”
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: